A zenekar munkáját irányító művészek


A zenekar munkáját irányító művészek

A hat hónapos zenekari munka a barokk zene olyan elismert szakértőinek irányításával folyik, mint Lars Ulrik Mortensen, Ton Koopman, Andrew Manze, Rachel Podger, Jaap ter Linden, Fabio Biondi, Reinhard Goebel, Paul Goodwin, Roy goodman és Edward Higginbottom.

Lars Ulrik Mortensen

Korábban az EUBO-t elsősorban csembaló tanárként segítette, 2004-től kezdve pedig Roy Goodmantől átvette a zenei igazgatói posztot. Mortensen szólistaként és kamarazenészként egyaránt elismert művész, aki karmesteri szerepben is egyre ismertebbé válik. Jelenleg a Concerto Copenhagen művészeti igazgatói tisztségét is ellátja.


Ton Koopman

Csembaló és orgonaművészként a kezdetektől részt vállal az EUBO működésében, s ő volt a felelős a zenekar éves programjának kialakításáért is. Koopman elsősorban az Amsterdam Baroque Orchestrával elért sikereivel vált ismertté, s emellet a Holland Rádió Kamarazenekarának vezető karmestere


Andrew Manze

Az EUBO-val először 1989-ben dolgozott együtt, s a hegedűművész vendégként azóta is gyakorta szerepel együtt a zenekarral. Az Amsterdam Baroque Orchestránál betöltött koncertmesteri poszt után 1996-tól az Academy of Ancient Music társigazgatója, s 1998-ban a Harmonia Mundi .Év Művésze. címére is érdemesnek bizonyult. Rendkívüli szólókarrierje mellett napjainkban ő az English Concert zenei igazgatója is.


Rachel Podger

Olyan elismert barokk kamarazenekarok alapítótagja, mint a Palladian Ensemble és a Florilegium, melyek a XVII. és XVIII. század zeneműveit szólaltatják meg. 1997 és 2002 között az English Concert vezetője, napjainkban pedig rendszeresen irányítja az Orchestra of the Age of Enlightenment, az Arte dei Suonatori (Lengyelország), valamint a Musica Angelica és a Santa Fe Pro Musica (USA) munkáját is. A barokk hegedű professzoraként egyaránt tanít a londoni Guidhall School of Music and Drama, valamint az innsbrucki Nemzetközi Nyári Akadémia keretein belül.


Jaap ter Linden

A Musica da Camera alapítótagja és a Musica Antiqua Köln, az English Concert és az Amsterdam Baroque Orchestra vezető csellistája. Emellett napjainkban az Amsterdami Mozart Akadémia rendszeres karmestere, valamint vendégművészként szerepel a következő zenekarokban: Deutsche Kammerphilharmonie, Portland Baroque Orchestra, Beethoven Akademie, EUBO, Amsterdam Bach Soloists, San Francisco Philharmonia Baroque. Kamarazenészként Andrew Manze, John Holloway, Richard Egarr és Lars Ulrik Mortensen társaságában lép fel, s Elizabeth Wallfischsel és Ronald Brautigammal közösen egy zongora triót is létrehozott. Mindezek mellett a hágai és amszterdami konzervatóriumok, valamint a würzburgi Hochschule für Alte Musik professzora.


Fabio Biondi

Karrierjét olyan zenekarokban kezdte, mint a La Capella Real, a Musica Antiqua Vienna, a La Chapelle Royale és a Les Musiciens du Louvre, majd 1990-ben megalapította saját zenei formációját Europa Galante néven. Az Europa Galante sikerei mellett szólistaként és vendég karmesterként számos zenekarral dolgozik együtt, ezek a következők: Santa Cecilia (Róma), Rotterdami Kamarazenekar, Hallei Opera, Zürichi Kamarazenekar, Norvég Kamarazenekar, New York Collegium (állandó karmesterként), Orchestre Nationale de Montpellier, Orquesta Ciudad de Granada. Az EU Barokk Zenekarát először 2002-ben irányította.


Reinhard Goebel

Az általa 1973-ban alapított Musica Antiqua Köln a XVII. és XVIII. századi művek interpretációjával és elsősorban az ezek megjelenítésében alkalmazott virtuóz és nagy képzelőerőről tanúskodó előadásmódjának köszönhetően vált világhírűvé. 1990-ben a bal kezével kapcsolatos problémái miatt fel kellett adnia a zenekarban betöltött koncertmesteri szerepet, ám kitartó munkájának és elszántságának köszönhetően jobb kezében tartva is megtanult játszani a hegedűn, s ezen második tanulóidőszaka során is vezényelte zenekarát. Ma pedig már újra képes az ensamble hegedű melleti irányítására is.


Paul Goodwin

Évekig generációja legkiválóbb barokk oboása, manapság pedig elismert karmester, elsősorban az Academy of Ancient Music társkarmestereként. A színház iránti érdeklődése J. S. Bach Máté Passiójának színrevitelével indult, melyet Jonathan Miller producerrel közösen valósítottak meg, később pedig rendszeresen dolgozott többek között a svéd Északi Operában, a Lisszaboni Operában és az Athéni Operában. Ugyancsak elhivatottan keresi a lehetőségeket a korai hangszereken megszólaltatott kortárs zenei produkciók létrehozására.


Roy Goodman

1985 és 2003 között az EUBO zenei igazgatója, s a zenekart mintegy 44 turné, több mint 250 koncert és számos lemezfelvétel során vezette. Mostanában nevezték ki az English Chamber Orchestra első vendégkarmesterének, s 2004-ben az újonnan létrehozott Holland Symfonia vezető karmesteri posztját is megkapta. Mindezek mellett vezető karmestere a winnipegi Manitoba Kamarazenekarnak, első vendégkarmestere a Svéd Északi Operának, valamint rendszeres vendégkarmestere Európa számos más zenekarának. 2002-ben a brit University of Hull zenei díszdoktorává avatta.


Edward Higginbottom

1985 és 2003 között az EUBO zenei igazgatója, s a zenekart mintegy 44 turné, több mint 250 koncert és számos lemezfelvétel során vezette. Mostanában nevezték ki az English Chamber Orchestra első vendégkarmesterének, s 2004-ben az újonnan létrehozott Holland Symfonia vezető karmesteri posztját is megkapta. Mindezek mellett vezető karmestere a winnipegi Manitoba Kamarazenekarnak, első vendégkarmestere a Svéd Északi Operának, valamint rendszeres vendégkarmestere Európa számos más zenekarának. 2002-ben a brit University of Hull zenei díszdoktorává avatta.










































Támogatóink: