Lars Ulrik Mortensen
Korábban az EUBO-t elsősorban csembaló tanárként segítette, 2004-től kezdve pedig Roy Goodmantől átvette a zenei igazgatói posztot. Mortensen
szólistaként és kamarazenészként egyaránt elismert művész, aki karmesteri szerepben is egyre ismertebbé válik. Jelenleg a Concerto Copenhagen művészeti
igazgatói tisztségét is ellátja. |
|
Ton Koopman
Csembaló és orgonaművészként a kezdetektől részt vállal az EUBO működésében, s ő volt a felelős a zenekar éves programjának kialakításáért is. Koopman
elsősorban az Amsterdam Baroque Orchestrával elért sikereivel vált ismertté, s emellet a Holland Rádió Kamarazenekarának vezető karmestere
|
|
Andrew Manze
Az EUBO-val először 1989-ben dolgozott együtt, s a hegedűművész vendégként azóta is gyakorta szerepel együtt a zenekarral. Az Amsterdam Baroque
Orchestránál betöltött koncertmesteri poszt után 1996-tól az Academy of Ancient Music társigazgatója, s 1998-ban a Harmonia Mundi .Év Művésze. címére
is érdemesnek bizonyult. Rendkívüli szólókarrierje mellett napjainkban ő az English Concert zenei igazgatója is. |
|
Rachel Podger
Olyan elismert barokk kamarazenekarok alapítótagja, mint a Palladian Ensemble és a Florilegium, melyek a XVII. és XVIII. század zeneműveit szólaltatják
meg. 1997 és 2002 között az English Concert vezetője, napjainkban pedig rendszeresen irányítja az Orchestra of the Age of Enlightenment, az Arte dei
Suonatori (Lengyelország), valamint a Musica Angelica és a Santa Fe Pro Musica (USA) munkáját is. A barokk hegedű professzoraként egyaránt tanít a
londoni Guidhall School of Music and Drama, valamint az innsbrucki Nemzetközi Nyári Akadémia keretein belül. |
|
Jaap ter Linden
A Musica da Camera alapítótagja és a Musica Antiqua Köln, az English Concert és az Amsterdam Baroque Orchestra vezető csellistája. Emellett
napjainkban az Amsterdami Mozart Akadémia rendszeres karmestere, valamint vendégművészként szerepel a következő zenekarokban: Deutsche
Kammerphilharmonie, Portland Baroque Orchestra, Beethoven Akademie, EUBO, Amsterdam Bach Soloists, San Francisco Philharmonia Baroque. Kamarazenészként
Andrew Manze, John Holloway, Richard Egarr és Lars Ulrik Mortensen társaságában lép fel, s Elizabeth Wallfischsel és Ronald Brautigammal közösen egy
zongora triót is létrehozott. Mindezek mellett a hágai és amszterdami konzervatóriumok, valamint a würzburgi Hochschule für Alte Musik professzora. |
|
Fabio Biondi
Karrierjét olyan zenekarokban kezdte, mint a La Capella Real, a Musica Antiqua Vienna, a La Chapelle Royale és a Les Musiciens du Louvre, majd
1990-ben megalapította saját zenei formációját Europa Galante néven. Az Europa Galante sikerei mellett szólistaként és vendég karmesterként számos
zenekarral dolgozik együtt, ezek a következők: Santa Cecilia (Róma), Rotterdami Kamarazenekar, Hallei Opera, Zürichi Kamarazenekar, Norvég
Kamarazenekar, New York Collegium (állandó karmesterként), Orchestre Nationale de Montpellier, Orquesta Ciudad de Granada. Az EU Barokk Zenekarát
először 2002-ben irányította. |
|
Reinhard Goebel
Az általa 1973-ban alapított Musica Antiqua Köln a XVII. és XVIII. századi művek interpretációjával és elsősorban az ezek megjelenítésében alkalmazott
virtuóz és nagy képzelőerőről tanúskodó előadásmódjának köszönhetően vált világhírűvé. 1990-ben a bal kezével kapcsolatos problémái miatt fel kellett
adnia a zenekarban betöltött koncertmesteri szerepet, ám kitartó munkájának és elszántságának köszönhetően jobb kezében tartva is megtanult játszani a
hegedűn, s ezen második tanulóidőszaka során is vezényelte zenekarát. Ma pedig már újra képes az ensamble hegedű melleti irányítására is. |
|
Paul Goodwin
Évekig generációja legkiválóbb barokk oboása, manapság pedig elismert karmester, elsősorban az Academy of Ancient Music társkarmestereként. A színház
iránti érdeklődése J. S. Bach Máté Passiójának színrevitelével indult, melyet Jonathan Miller producerrel közösen valósítottak meg, később pedig
rendszeresen dolgozott többek között a svéd Északi Operában, a Lisszaboni Operában és az Athéni Operában. Ugyancsak elhivatottan keresi a lehetőségeket
a korai hangszereken megszólaltatott kortárs zenei produkciók létrehozására. |
|
Roy Goodman
1985 és 2003 között az EUBO zenei igazgatója, s a zenekart mintegy 44 turné, több mint 250 koncert és számos lemezfelvétel során vezette. Mostanában
nevezték ki az English Chamber Orchestra első vendégkarmesterének, s 2004-ben az újonnan létrehozott Holland Symfonia vezető karmesteri posztját is
megkapta. Mindezek mellett vezető karmestere a winnipegi Manitoba Kamarazenekarnak, első vendégkarmestere a Svéd Északi Operának, valamint rendszeres
vendégkarmestere Európa számos más zenekarának. 2002-ben a brit University of Hull zenei díszdoktorává avatta. |
|
Edward Higginbottom
1985 és 2003 között az EUBO zenei igazgatója, s a zenekart mintegy 44 turné, több mint 250 koncert és számos lemezfelvétel során vezette. Mostanában
nevezték ki az English Chamber Orchestra első vendégkarmesterének, s 2004-ben az újonnan létrehozott Holland Symfonia vezető karmesteri posztját is
megkapta. Mindezek mellett vezető karmestere a winnipegi Manitoba Kamarazenekarnak, első vendégkarmestere a Svéd Északi Operának, valamint rendszeres
vendégkarmestere Európa számos más zenekarának. 2002-ben a brit University of Hull zenei díszdoktorává avatta. |
|